اخبار ایران

بحث ناهنجاری‌های ترافیکی موتورسواران تهران به شورای شهر کشید

موتورنا | سید جعفر تشکری هاشمی، یکشنبه در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از شنیدن گزارش رئیس پلیس راهور تهران ضمن انتقاد از وضعیت موتورسیکلت‌ها در شهر تهران، گفت: سال‌ها است که در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌ها بهبودی حاصل نشده و متأسفانه هیچ‌گاه شاهد توقف رشد بی‌انضباطی ترافیکی موتورسواران نبوده‌ایم.

حوادث رانندگی موتورسواران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد حوادث رانندگی متعلق به موتورسیکلت‌ها است و ٥٠ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی، راکبان موتورسیکلت هستند، گفت: بدترین ناهنجاری‌های رفتاری و ترافیکی، اعم از حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، حمل بارهای غیر مجاز و انواع بزهکاری و سرقت را از سوی موتورسیکلت‌ها شاهد هستیم که پذیرای نظم و قانون نیستند.

دوربین‌های کنترل معاینه فنی کار نمی‌کنند؟

او در پایان گفت: سرعت غیرمجاز با رانندگان غیرمجاز و رفتارهای پر خطر کامیون‌ها در ساعات پایانی شب امنیت شهروندان را به خطر انداخته است. در دوره‌ای قرار بود از دوربین‌های پردازش تصویری برای کنترل معاینه فنی استفاده شود و خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند اما اکنون شاهد تردد خودروهای سال‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی و حتی حمل بار از سوی این خودروها در سطح شهر هستیم که خواهشمندم در این خصوص نیز رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا