اخبار ایران

«گواهینامه آسان موتورسیکلت» چیست و چگونه می‌توان گرفت؟

موتورنا | هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا: چنانچه می‌خواستیم برای راکبان فاقد گواهینامه از طریق ۱۸۱ آموزشگاه رانندگی کشور گواهینامه صادر کنیم، حدود ۴۲ سال زمان لازم بود، از این رو تصمیم گرفتیم که مدت زمان صدور گواهینامه را کاهش دهیم اما کیفیت آن مانند قبل خواهد بود. طرح های مختلفی بررسی شد و در نهایت برای تسیهل در فرآیند دریافت گواهینامه موتورسیکلت، طرح «گواهینامه آسان موتورسیکلت» را آماده و سامانه‌های مورد نیاز برای آن را تهیه کردیم که به تایید فرمانده محترم فراجا نیز رسید.

به گفته وی، اکنون این طرح در استان سمنان و در شهر تبریز به صورت آزمایشی در حال اجرا است تا اشکالات و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود. روز گذشته تصمیم گرفته شد شش شهر دیگر نیز به این طرح متصل شوند و به زودی در سراسر کشور و به خصوص در تهران اجرایی خواهد شد.

هادیانفر افزود: متقاضیان دارنده موتورسیکلت می‌توانند به این سامانه الکترونیکی مراجعه کنند و عملیات ثبت نام را انجام دهند سپس با امضای منشور اخلاقی به عنوان راننده قانون‌مدار وارد مرحله مراجعه شوند که طی یک روز هم معاینات پزشکی به خصوص بینایی و کفایت آموزشی فرد بررسی خواهد شد. در همین روز آزمون آیین نامه برابر قانون و مقررات برگزار و آزمون عملی نیز توسط افسران در محل گرفته خواهد شد و پس از قبولی پیامک آن به فرد متقاضی ارسال و در سیر صدور گواهینمامه قرار می‌گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا