افزایش تعداد دوچرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار شهرداری تهران
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از برنامههای این نهاد در مسیر توسعه حمل و نقل پاک خبر داد.
موتورنا | پوریا علیمردانی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه حمایت از شیوههای مختلف توسعه حمل و نقل پاک همچون دوچرخه یکی از وظایف اصلی تعریف شده برای شهرداری تهران است و بودجههایی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کمک به گسترش استفاده از دوچرخه دندهای، اسکوتر و دوچرخه برقی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد. بخشی از این مزایدهها برگزار و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شده است که این خدمات در سامانه «شهرزاد» تعریف خواهد شد. همچنین در نظر داریم دوچرخه و استفاده از آن را به مکانهای پرتقاضا همچون مدارس و دانشگاهها سوق دهیم چراکه جوانان انرژی رکاب زدن و ذوق استفاده از آن را دارند و قطعا از دوچرخه استقبال بیشتری میکنند.
یارانه ویژه استفاده از دوچرخه برای دوچرخه سواران
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در مدل جدید توسعه دوچرخهسواری در شهر در نظر دارد یارانه ویژه استفاده از دوچرخه به استفادههای عمومی معطوف شود تا دوچرخه بهعنوان یکی از مدهای حمل و نقلی مورد توجه قرار گیرد، گفت: استفاده تفریحی از دوچرخه مسالهای را از ترافیک و آلودگی هوای تهران حل نمیکند و آن چیزی که به شهر تهران کمک میکند این است که شهروندان برای انجام کارهای روزانه خود به سمت استفاده از حمل و نقل پاک سوق داده شوند. به نظر میرسد استقبال جوانان بهخصوص در مدارس، خوابگاهها، دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری و… از دوچرخه و مد حمل و نقل پاک، بیشتر باشد و به همین دلیل در مجاورت این مراکز حتما ایستگاههای دوچرخه راهاندازی خواهد شد، اما این دوچرخهها بهعنوان یک مد تکمیل کننده فعالیت خواهند کرد؛ به عبارت سادهتر، جوانان پس از خروج از خوابگاه یا دانشگاه برای مسیرهای طولانی، از این دوچرخهها برای رسیدن به مترو یا اتوبوس استفاده میکنند و فعالیت دوچرخههای اشتراکی توسعه مییابد.